×
×

شورا و شهرداری فریدونکنار همچنان بی‌برنامه

  • کد نوشته: 12482
  • پنج‌شنبه 7 تیر 1403
  • یادداشت قربانعلی خبازکناری فعال اجتماعی و مدیرمسئول پایگاه خبری کناریها: توزیع ناعادلانه،عدم اولویت‌ بندی مناسب خدمات شهری و بی‌توجهی به مطالبات شهروندان فزیدونکنار
    شورا و شهرداری فریدونکنار همچنان بی‌برنامه
  • یادداشت قربانعلی خبازکناری فعال اجتماعی و مدیرمسئول پایگاه خبری کناریها:

     

    شورای شهر و شهرداری در هر کجای کشور خواسته یا ناخواسته مکمل هم محسوب می‌شوند و باید در کنار هم همراه با تعامل سازنده در بحث مدیریت شهری جهت حفظ حقوق عامه و ارائه خدمات مختلف بصورت عادلانه در شهر فعالیت کنند.

    اما متاسفانه امروزه در شهر فریدون‌کنار باتوجه به حجم زیاد عقب ‌ماندگی‌ها در مباحث و موضوعات مختلف خدمات شهری و عدم برنامه‌ریزی مناسب کوتاه مدت و بلند مدت و حتی عدم ارائه برنامه‌های مختلف در فصول سال توسط شورای شهر و شهرداری و بی‌برنامگی در پروژه‌ها، مدیریت شهری را در این شهر با چالش‌های فراوانی روبرو کرده است.

    شورا و شهرداری فریدونکنار همچنان بی‌برنامه

    از این‌رو عملکرد ضعیف مدیران شهری در زمینه‌های مختلف، فریدون‌کنار را جزءِ ۳۲ شهر کم‌برخوردار کشور معرفی کرده است و این موضوع در حالیست که شهر فریدون‌کنار از ظرفیت‌های مختلف خدادادی فراوانی برخوردار است، ظرفیت‌هایی نظیر ساحل و دریا و ماهی، شالیزار و برنج، پرندگان مهاجر و تک درنای سیبری، تالاب بین‌المللی و….

    حال این سوال مطرح می‌شود که چطور شهری که این‌همه پتانسیل و ظرفیت دارد توسعه و پیشرفت آنچنانی در آن حاصل نمی‌شود؟

    نکته حائز اهمیت و تاسف‌بار این است که به دلیل سوءِ مدیریت، گاهاً این ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و فرصت‌ها به چالش و بحران تبدیل می‌شود، کسی می‌تواند در این شهر مدیریت موفقی داشته باشد که اولا از فرصت‌ها بهره لازم را ببرد و دوما بحران‌ها و چالش‌ها را با مدیریت صحیح و درست به فرصت تبدیل و از آن استفاده لازم را ببرد.

    امروزه فریدون‌کنار در اذهان عمومی به عنوان شهر پروژه‌های نیمه تمام و بی‌برنامه تبدیل شده و علت آن را می‌توان در سوءِ مدیریت شهری جستجو کرد، شهری که می‌شود با برنامه‌ریزی، مدیریت صحیح و کارآمدی آن را به یکی از شهرهای توسعه یافته و مدرن تبدیل کرد، حال چرا بعد از این‌همه سال چنین اتفاقی را مردم شاهد نیستند را مدیران این شهر باید پاسخ دهند.

    شورا و شهرداری فریدونکنار همچنان بی‌برنامه

    یک موضوع بسیار عجیبی که بارها توسط رسانه‌ها و شهروندان به مدیران شهری اطلاع داده شده توزیع ناعادلانه خدمات شهری و عدم اولویت بندی مناسب پروژه‌ها و فعالیت‌های شورا و شهرداری فریدون‌کنار است که به طور مصداقی می‌شود به عملیات غیرکارشناسی و غیرمنطقی آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های شهر از آن نام برد. بارها شاهد هستیم که شهرداری فریدون‌کنار خیابان یا کوچه‌ای که آسفالت قابل استفاده دارد را مجدد روکش یا آسفالت می‌کند و این درحالیست که مناطق و محله‌های کم‌برخودارتر، نیارمند کوچکترین توجه و خدمات عمرانی، رفاهی، بهداشتی، ورزشی و… هستند.

    به اعتقاد نگارنده اولویت بندی سال‌هاست توسط شهرداری و شورای شهر رعایت نمی‌شود، به طور مثال چطور میشود خیابان ساحلی با وجود داشتن آسفالت قابل استفاده بارها روکش و آسفالت می‌شود اما کوچه‌های منتهی به ساحل همچنان خاکی و زشت و زننده است؟! یا چطور یک خیابان یا کوچه و… که آسفالت آن قابل استفاده است را بارها روکش یا آسفالت می‌کنید اما هنوز در حسن‌آباد، فیروز‌آباد، شهرک رجایی و مناطق کمتر برخودار شهروندان نیازمند کوچک‌ترین اقدام عمرانی هستند و در تابستان گرد و خاک میخورند و در زمستان در آب و گل و لای دسته و پنجه نرم میکنند؟!

    این بدان معانست که خدمات بطور علادلانه در شهر توزیع نمی‌شود و اولویت‌بندی در برنامه‌های شورا و شهرداری مورد توجه نیست.

    شورا و شهرداری فریدونکنار همچنان بی‌برنامه

    در پایان ضمن تشکر از تمامی زحمات مجموعه شورا و شهرداری فریدون‌کنار، تقاضا داریم در بحث ارائه خدمات مختلف در شهر توزیع عادلانه در مناطق مختلف و اولویت‌بندی مناسب طبق نیاز جامعه را در دستور کار خود قرار دهند تا شهروندان در تمامی مناطق از فعالیت شورا و شهرداری رضایت کافی داشته باشند.

     

    نویسنده: قربانعلی خبازکناری
    منبع: کناریها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *