×
×

عروج همگراساز و مسئولیت ملی جمهور در نکوداشت شهدای خدمت

  • کد نوشته: 12370
  • شنبه 5 خرداد 1403
  • یادداشت - عروج همگراساز و مسئولیت ملی جمهور در نکوداشت شهدای خدمت به قلم ایرج نیازآذری روزنامه نگار و فعال فرهنگی و اجتماعی
    عروج همگراساز و مسئولیت ملی جمهور در نکوداشت شهدای خدمت
  • ایرج نیازآذری – شهادت هشتمین رییس جمهور کشورمان اگرچه غم انگیز و طاقت فرسا بود اما موجد خیزش اجتماعی همگرا ساز برای انسجام ملی گردید . لذا تکریم این خادمان به حق پیوسته کاربست روحیه وحدت ساز آنها در بخش های مختلف جامعه است. که این قلم مقام شامخ شان را ارج می‌گذارد.

    عروج همگراساز و مسئولیت ملی جمهور در نکوداشت شهدای خدمت

    واگرایی جامعه پیش از فرود سخت هلی‌کوپتر رییس جمهور اسلامی را نمی توان انکار کرد اما خون شهید همواره جریان ساز و حرکت بخش است و دکتر رییسی خادم الرضا با شهادتش، خود را فدای انسجام ملت نمود.‌ لذا حفظ این خودگذشتگی باید به عنوان یک رهیافت هویت بخش جدی گرفته شود.

     

    نوشتن خدمات دولت شهید خدمت نافی نقایص یا نپرداختن به نقاط ضعف گذشته و تلاش برای بهبود حکمرانی نیست بلکه آداب و ادب ایرانی و اسلامی ایجاب می‌کند در این فضای حزن انگیز عطوفت پیشه کنیم و برای بهبود شرایط بهتر در بستر ساختارهای رسمی و مردم پایه تلاش کنیم که انتخابات مهمترین نماد آن است.

     

    شایسته است ایران عزیز ما به حرمت و برکت عروج شهدای خدمت جامعه‌ای همدل‌تر و هم‌صدا برای تعالی و پیشرفت باشد و برای جمهور مردم خصوصا نخبگان در پرتو اندیشه انسجام بخش رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی کنشگری عزتمندانه و متکثر در عرصه انتخابات ریاست جمهوری فراهم شود .

     

    تاکید بر همدلی به معنای نفی اختلاف سلیقه و تعدد روش‌ها یا اصلاح سیاست‌ها در بستر رقابت سالم نیست اما می‌توان به مصداق وحدت در عین کثرت با مدارا و لحن برادرانه اشکالات را هم‌ گفت و برای درمانش نسخه تجویز کرد.‌ لذا اگر ادبیات و رفتار انتخاباتی آحاد جمهور بخصوص کاندیداهای ریاست جمهوری و ستادهای آنان مثل شهید رییسی با سعه صدر و تحمل مخالف چون شهید بهشتی همراه باشد آن وقت مرام این شهید بزرگوار ماندنی خواهد شد.

     

    ایرج نیازآذری/ روزنامه نگار و فعال فرهنگی و اجتماعی

    نویسنده: ایرج نیازآذری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *