×
×

نماینده عالی دولت در فریدونکنار:
اجازه افتتاح به پل کمربندی فریدونکنار داده نخواهد شد

  • کد نوشته: 11182
  • جمعه 21 مهر 1402
  • ابراهیم نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار در حاشیه همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک توضیحاتی راجع به وضعیت افتتاح پل کمربندی فریدونکنار ارائه کرد.
    اجازه افتتاح به پل کمربندی فریدونکنار داده نخواهد شد
  • به گزارش دیار بصیر، ابراهیم نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار در حاشیه همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک به میزبانی شهرستان فریدونکنار در پاسخ به سئوال مجری برنامه توضیحاتی راجع به وضعیت افتتاح پل کمربندی فریدونکنار ارائه کرد.

    فرماندار فریدونکنار در این باره گفت: در ابتدای ورود بنده به فریدونکنار، مسئولین سابق با ادعای پر سر و صدای اینکه این پل آماده افتتاح است و به دلایل سیاسی بازی اجازه افتتاح نمیدهیم مواجه شدیم.
    گرجی با تاکید براینکه پچ پچ در سطح شهر مبنی بر این بود که درزگیر انبساط از روز اول برای این پل تعبیه نشده بود گفت: با بررسی های انجام شده متوجه شدیم از ابتدای ساخت پل، درزگیر انبساط برای آن تعبیه نشده بود.

    درزهای انبساط در اکثر پل‌ها جهت جلوگیری از ایجاد تنش‌های بیش ‌از حد و خرابی‌های ناشی از انبساط و انقباض پل بر اثر تغییرات دمای محیط پیرامون و عوامل طبیعی نظیر باد در درزهای تعبیه شده پل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع درز انبساط پل یکی از روش‌های مقابله با عوامل طبیعی همچون نوسانات دمایی و باد است.

    وی با تاکید بر اینکه به دلیل همین نقض جلوی افتتاح پل را گرفتیم گفت: زمانی رفتیم برای ایجاد درزگیر انبساط، متوجه شدیم لوله های پل خالی است، و هیچ راهی برای اینکه متوجه پر یا خالی بودن لوله‌ها شویم نداشتیم، لذا با تحقیقاتی که انجام دادیم مشخص شد با ضربه زدن و گوش دادن به اکوی صدا لوله پر یا خالی بودن آن مشخص می‌شود.

    اجازه افتتاح به پل کمربندی فریدونکنار داده نخواهد شد

    فرماندار فریدونکنار ادامه داد: با ارزیابی های انجام شده متوجه شدیم لوله ها تو خالی است، یعنی اگر خدای نکرده یک ماشین با حفاظ‌های روی پل برخورد کند از بالای پل به پایین پرت می‌شود.

    گرجی با تاکید براینکه همه این نواقص موجب شد تا این پل افتتاح نشود گفت: لوله ها تقویت و درزگیر انبساط گذاشته شد و مابقی اشکالات نیز رفع شد و با تایید راه و شهرسازی این پل آماده بهره‌برداری بود.
    نماینده عالی دولت در شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه از راهداری خواستیم تا پل را مورد تست و ارزیابی قرار دهند، گفت: از رهاداری به ما گفتند که ما امتحان کردیم اما هنوز برگه‌ای به ما ارائه نشده است و لذا تا زمانی که همه این تاییدیه‌ها ارائه نشود حتی اگر من را از فرمانداری عزل کنند، اجازه افتتاح این پل را نمیدهم.
    فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه بعد از مدتی پنل های دیواره پل هم ریزش کرد خاطرنشان کرد: تا این لحظه پاسخی درباره کارشناسی ریزش پل ارائه نشده است، 2 سئوال وجود دارد یک اینکه علت ریزش چه بوده و دوم آنکه این روش ترمیم که در پیش گرفته‌اید استاندارد است و تصمین دارد یا نه؟ به همین علت 4 ماه تمام مقاومت کردیم و اجازه اصلاح پنل ها را ندادیم.

    گرجی با اشاره به ترمیم پل گفت: با پیگیری‌های انجام شده درباره سرنوشت این پل یک تیم متخصص از تهران و دانشگاه‌ها آمدند و مکتوب نوشتند که این روش جوابگو هست تا من اجازه ترمیم پل را صادر کردم.

    وی در پایان با اشاره به اینکه حداقل روزانه یکبار از مجموعه فرمانداری فریدونکنار از روند ترمیم پل بازدید می‌شود گفت: امیدوارم فرآیند ترمیم پل به درستی انجام شود و به مردم شریف فریدونکنار قول میدهم تا زمانی‌که مکتوب ننویسند که این روش ترمیم پاسخگو است و مسئولیتش را نپذیرند اجازه افتتاح به این پل داده نخواهد شد.

    امیدواریم با پیگیری‌های جهادی نماینده عالی دولت در فریدونکنار شاهد افتتاح این پل تاریخی باشیم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *