×
×

برگزاری محفل انس با قرآن در دفتر امام جمعه فریدونکنار

  • کد نوشته: 9803
  • دوشنبه 14 فروردین 1402
  • همزمان با شب وفات اُم المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها،جمعی از قاریان قرآن شهرستان فریدون کنار با امام جمعه دیدار کردند.

    برگزاری محفل انس با قرآن در دفتر امام جمعه فریدونکنار
  • به گزارش پایگاه خبری دیار بصیر، همزمان با شب وفات اُم المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها،جمعی از قاریان قرآن شهرستان فریدون کنار با امام جمعه دیدار کردند.
    حجت الاسلام تقی پور امام جمعه فریدونکنار ، در این دیدار که اعضای مجمع قرآنی تسنیم حضور داشتند ، پس از تلاوت قرآن توسط قاریان مطرح شهرستان آقایان میلاد ثامن ، ابراهیم عسگری و هادی قربانی گفت: گاهی دیده می شود قاریان بعد از تلاوت قرآن کریم از عباراتی برای تشویق قاری استفاده می کنند که بهتر است در این مسئله مانند بقیه مسائل به سیره اَئمه اطهار علیهم السلام عمل کنیم.
    وی در ادامه گفت : آنچنان که در روایات آمده است امام رضا علیه السلام پس از تلاوت برخی آیات قرآنی و یا در پایان برخی از سوره های قرآن به طور آهسته یا بلند جملاتی را به زبان می رانند.
    امام جمعه فریدونکنار با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام گفت : حضرت هرگاه آیه قل هو الله أحد را تلاوت می کردند،آهسته می فرمودند: “الله أحد” و هر گاه سوره توحید را به پایان می رسید،سه مرتبه می فرمود: “کذلک الله ربّنا”و هرگاه سوره والتین والزیتون را تلاوت می کردند، در پایان می فرمود: “بلی و أنا علی ذلک من الشاهدین” و به هنگام تلاوت سوره جمعه می فرمود: “قل ما عند الله خیر من اللهو و من التجارة للذین اتقوا والله خیر الرّازقین”.
    حجت الاسلام تقی پور با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام هنگامی که از قرائت سوره حمد فارغ می شد می فرمود: “الحمد لله ربّ العالمین” گفت : بنابراین شایسته است که ما نیز به تاسی از سیره امام هشتم،این جملات را تکرار و به دیگران نیز آموزش دهیم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *