×
×

سرمربی نساجی مقصر تمام این ناکامی‌ها است!

  • کد نوشته: 9825
  • شنبه 19 فروردین 1402
  • سرمربی نساجی مقصر تمام این ناکامی‌ها است! سعید بسطامی کارشناس و مدرس رسمی AFC در گفت‌وگویی با خبرنگار مازنداسپرت در ساری با انتقاد از وضعیت فعلی باشگاه نساجی در لیگ برتر اظهار کرد: نساجی ویترین و شناسنامه فوتبال مازندران در لیگ برتر فوتبال ایران است. جایی که آمال و آرزوهای خیلی از جوانان آنجا محقق […]

    سرمربی نساجی مقصر تمام این ناکامی‌ها است!
  • سرمربی نساجی مقصر تمام این ناکامی‌ها است!
    سعید بسطامی کارشناس و مدرس رسمی AFC در گفت‌وگویی با خبرنگار مازنداسپرت در ساری با انتقاد از وضعیت فعلی باشگاه نساجی در لیگ برتر اظهار کرد: نساجی ویترین و شناسنامه فوتبال مازندران در لیگ برتر فوتبال ایران است. جایی که آمال و آرزوهای خیلی از جوانان آنجا محقق می‌شود و همه دوست دارند خودشان را روزی به آنجا برسانند.

    بسطامی گفت: سوال اینجاست که آیا واقعا نساجی جایی برای عرضه فوتبالیست‌های مازندرانی است!؟ سوالی که باید همیشه از خودمان بپرسیم! وقتی با نگاه کردن به لیست نهایی باشگاه نساجی در لیگ برتر، پی به آن می‌بریم که تنها دو سه بازیکن از این استان در لیگ برتر در تیم نساجی حضور دارند، در حالی که مازندران دست‌کم ۵۰ تا ۶۰ بازیکن لیگ برتری دارد.

    وی ادامه داد: نساجی در فصل جدید با توجه به تغییرات و جابجایی، آقای مطهری را بر روی نیمکت خود دید ولی آن چیزی که ما و همه مردم فکر می‌کردند نشد.

    مدرس رسمی AFC بیان کرد: خیلی از بزرگان و خیلی از کارشناسان از روز نخست پیش‌بینی می‌کردند که شاید مطهری نتواند به عنوان سرمربی نقش خودش را در این تیم ریشه‌دار، سابقه‌دار و پرهوادار به خوبی ایفا کند. نتایج به‌دست آمده طی هفته‌های اخیر به ویژه در ده هفته گذشته که فقط ۴ امتیاز کسب شده که مسؤولیت مستقیم این نتیجه به خود سرمربی تیم برمی‌گردد.

    این کارشناس ضمن انتقاد از صحبت‌های سرمربی نساجی در کنفرانس‌های خبری، اظهار کرد: این نتیجه نگرفتن‌ها نه به داور و نه به عوامل اجرایی و هیچ کسی دیگری مربوط نیست به جز شخص سرمربی تیم! چون مسؤولیت فنی بر دوش شخص آقای مطهری است و ایشان باید مسؤولیت را قبول کند.

    بسطامی ادامه داد: اینکه امروز مقصر بازیکن باشد و فردا مقصر کادر فنیه، پس فردا مقصر مدیر باشگاه باشد و بعد تماشاگران و داوری و … این‌ها فکر کنم یک فرار به جلو از طرف آقای مطهری است.

    وی افزود: به نظرم آقای مطهری انسان بسیار شریفی است مربی بسیار با دانشی است ولی ایشان ای کاش در رده‌های دیگر و در تیم‌های دیگر کار و تجربه بیشتری پیدا می‌کردند و بعد به‌عنوان یک سرمربی در لیگ برتر حضور پیدا می‌کردند.

    کارشناس فوتبال ایران با گلایه از نتایج ضعیف نساجی، گفت: یک دست‌کم‌هایی را باید در نظر داشته باشیم که از ۱۱ بازی ۴ امتیاز یعنی ۴ مساوی! گرفتن ۴ امتیاز در ۱۱ بازی خیلی بد است. این نتیجه را هر کسی می‌توانست بگیرد ولی وقتی آقای مطهری به عنوان سرمربی یک باشگاه مسؤولیت را به عهده می‌گیرد باید می‌پذیرفتند که بتوانند تغییرات خوبی را به وجود بیاورند و بتوانند با آن تصوراتی که خودشان دارند بتوانند فوتبال نساجی را به سمت به رتبه‌های بالای ۱۰ برسانند.

    بسطامی ادامه داد: ما می‌توانیم نساجی را با توجه به سرمایه و بضاعتی که دارد در رتبه‌های تک رقمی ببینیم. با توجه به امکانات خوبی که در اختیار این تیم است، می‌توانستیم نتایج بهتری در این فصل کسب کنیم که نکردیم.

    وی با اشاره به درخشش نساجی در فصل گذشته، گفت: این تیم سال گذشته قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شده است، به هرحال تیمی که قهرمان جام حذفی ایران شده بضاعت حضور در ۸ تیم برتر کشور را خواهد داشت ولی می‌بینیم به این نتیجه نمی‌رسد.

    این کارشناس ضمن ابراز نگرانی برای حضور نساجی در لیگ آسیا، بیان کرد: بزودی مسابقات لیگ قهرمان آسیا قرار است برگزار شود، آیا باشگاه نساجی و به ویژه سرمربی این باشگاه از نظر فنی خودش را برای شرکت در این مسابقات حاضر کرده است!؟ وقتی در مسابقات لیگ برتر کشور این نتایج را کسب می‌کنیم قطعا در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه مطلوبی نخواهیم گرفت. شاید با باخت‌های خیلی بد در آسیا سوژه شویم.

    بسطامی با بیان اینکه فرصت کافی به مطهری دادند شده است، بیان کرد: اینکه هر مربی برای اینکه تفکرات و برنامه‌های خودش را در تیم جا بیاندازد، به سه چهار هفته زمان نیاز دارد، درست است ولی وقتی بیش از ۱۰ هفته سرمربی ای که نمی‌تواند برنامه خودش را در تیم جا بیاندازد، به نظرم بهترین موقع است که سرمربی این شرایط را قبول کند و خیلی راحت از تیم کنار برود.

    وی ادامه داد: مسؤولیت باخت و‌ مسؤولیت نتایج به خود سرمربی برمی‌گردد نه به کسی دیگر! پس باید قبول کنند که الان شرایط خوبی برای حضور به عنوان سرمربی در این مسابقات نیستند. شاید ایشان بتوانند روزی سرمربی بسیار قابل و بزرگی باشند ولی الان شرایط آقای مطهری شرایط خوبی نیست.

    این کارشناس از انتخاب اشتباه مطهری گفت و افزود: شاید انتخاب ایشان برای این تیم شرایط مناسبی نبود و یا حتی انتخابی که دوستان به عنوان مدیران باشگاه کردند و ایشان را برای این باشگاه انتخاب کردند به نظرم انتخاب مناسبی نبود و می‌توانست از آدم‌های باتجربه تری استفاده کنند یا مربیانی که حداقل از مربیان بومی داخل استان استفاده کنند، اگر قرار باشد چنین نتایجی کسب شود، من مطمئنم مربیان بومی خیلی شاید بهتر از این نتایج را خواهند گرفت. نمونه اش آقای اسماعیلی و آقای فکری بهترین نتایج را با همین نساجی در لیگ گرفتند و مربیان دیگری که می‌توانند بهتر به نساجی کمک کنند.

    وی ضمن گلایه از استفاده نکردن از بازیکنان موفق رده‌های پایه در نساجی، گفت: حضور نداشتن بازیکنان رده پایه باشگاه نساجی در لیگ برتر یک معطل بسیار بزرگ است. عیب و ایرادی است که این باشگاه باید از بچه‌هایی که در رده‌های مختلف پایه توانستند قهرمان کشور شوند استفاده کند.

    بسطامی ادامه داد: چطور ابوالفضل رزاق‌پور از جوانان همین تیم به جوانان تیم ملی می‌رود ولی در خود تیم اصلی جایی نداشته! الان نه در دوره‌های قبل! یا همین تیم امیدهایی که سال قبل قهرمان ایران شده! چطور دو یا سه بازیکن عضو این باشگاه نیستند و یا چطور این‌ها در لیگ برتر بازی نمی‌کنند!؟ این‌های ایراداتی است که به این چرخه بازیکن‌سازی این باشگاه می‌رود.

    مدرس رسمی AFC بیان کرد: شاید شرایط تیم شرایطی نیست که آقای مطهری بخواهد به بازیکنان جوان بازی بدهد، بله حق می‌دهیم ولی می‌تواند این بازیکنان را کنار تیم بیاورد و از همان جوانان استفاده کند. همه تیم‌ها در حال گذار هستند و از محصولات تربیت شده در باشگاه خودشان بتواند استفاده کنند ولی نساجی الان حتی بازیکن یا کادرفنی مازندرانی در تیمش کم است و ندارد! که این موضوع ایراد بزرگی است به این باشگاه ریشه‌دار!

    بسطامی بیان کرد: موقعی که نساجی به لیگ برتر صعود کرد همه ما مردم استان خوشحال بودیم به دلیل اینکه ما می‌توانستیم افتخار کنیم که نساجی به لیگ برتر آمده و میدانی برای بازیکنان، مربیان و مدیران مازندرانی‌ می‌شود. فضای برای رشد توسعه فوتبال مازندران و آینده فوتبال مازندران زیباتر می‌شود. ویترینی خواهد شد برای همه باشگاه‌ها و همه تیم‌ها، ولی می‌بینیم امروز این حالت نیست!

    وی ادامه داد: این باشگاه جایی شده برای حضور بازیکنانی که شاید بعضی از آنها از دور خارج شده‌اند! شاید بازیکنانی که کیفیت پایینی دارند و حتی بازیکن خارجی‌هایی که حتی توان بازی چند دقیقه‌ای را هم ندارند! و ما می‌بینیم که بازیکنان همین شهر و استان به راحتی در لیگ‌های مختلف بازی می‌کنند و جایگاه خیلی خوبی هم دارند.

    این کارشناس افزود: از آقای حدادیان مدیر محترم باشگاه می‌خواهم که توجه خودشان را به فوتبال بومی استان کنند و بازیکنان بومی، مربیان بومی به‌کار بگیرند و قطعا تعصب بیشتری به تیم استان دارند. درست است که فوتبال حرفه‌ای شده و نباید حتما تیم بومی بسته شود این را هم درک می‌کنم اما من مطمئن هستم چه مربی چه بازیکن در مازندران و حتی مدیران قابلی در استان هستند که می‌توانند از نساجی حمایت کنند.

    بسطامی در پایان بیان کرد: منفعت حضور نساجی لیگ برتری در مازندران چه است!؟ آیا حضور بازیکنان مازندرانی است که نیست! آیا حضور بازیکنان رده پایه در تیم بزرگسال است که آن هم نیست! آیا حضور مربیان فعال مازندرانی، مربیان جوانی که الان کار می‌کنند در باشگاه است که آن هم نیست! ما دست‌کم از آقای حدادیان انتظار داریم که توجه خودش را در این بخش بیشتر کند چون مطمئن هستنم با این ظرفیت‌ها می‌شود دست باشگاه را گرفت تا به جایگاه بهتری در لیگ برتر برسند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *