×
×

امام جمعه فریدونکنار؛
احیاء شعائر حسینی نشانه تقوا است / مقاوم‌سازی پل کمربندی هرچه سریعتر انجام شود

  • کد نوشته: 10474
  • جمعه 6 مرداد 1402
  • امام جمعه فریدونکنار، از دستگاه قضایی خواست مقصران مشکلات امروز پل کمربندی فریدونکنار به مردم معرفی شوند و برخورد جدی با آن‌ها صورت گیرد
    احیاء شعائر حسینی نشانه تقوا است / مقاوم‌سازی پل کمربندی هرچه سریعتر انجام شود
  • حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام جمعه فریدونکنار در خطبه‌های نمازجمعه و اجتماع پرشور عاشورائیان عزاداران حسینی شهرستان در مصلی قدس فریدونکنار گفت: نهضت و قیام امام حسین علیه السلام ۶ ماه بیشتر طول نکشید، اما امروز پس از هزار و ۳۸۴ سال این نهضت در جای جای جهان طنین انداز شده تا جایی که مراسم شیرخوارگان حسینی در  میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

    تاکید بر تقوا و حفظ شعائر دینی در برابر هجمه‌های دشمنان

    وی با اشاره به تاکید حضرت سید الشهدا علیه السلام بر تقوای الهی ، خاطرنشان کرد: این شخصیت والامقام آنقدر به تقوا اهمیت می‌دادند که نه تنها به لشگریان خود بلکه حتی به لشگریان دشمن توصیه به تقوا داشتند و از شاخصه های مهم قیامشان همین بود.

    امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: زنده نگه داشتن خط و مکتب سیدالشهدا علیه السلام بعنوان شعائر دین الهی، نشان دهنده تقوا است و امرو به لطف الهی مردم فریدونکنار در دهه اول با گرامی‌داشت مراسم‌های عزای حسین علیه السلام به خوبی مظهر این تقوا را به اثبات رساندند.

    تقی‌پور با اشاره به هجمه های پوشالی دشمنان اسلام و ایران به مراسمات آئینی و فرهنگ اصیل مردمان این کشور تاکید کرد : مردم ما نباید در برابر رسانه‌های دشمن جا خالی کنند چراکه دشمن همیشه درصدد ایجاد توهم حمایت گسترده مردمی است.

    افراد مخالف عزاداری سیدالشهدا علیه السلام در برابر اندیشه‌های مومنانه مردم بی‌اثر هستند

    وی با تاکید بر اینکه مردم دلداده عشق به حسین علیه السلام  هستند گفت : آحاد مردم بدانند افرادی که با پوشش‌های نامناسب در مراسم‌های عزاداری حاضر شدند یا با برخی کارها قصد اهانت به ماه عزای سید و سالار شهیدان را داشتند عده کمی هستند که در برابر خیل مشتاقان اباعبدالله علیه السلام هیچ به حساب نمی‌آیند.

    امام جمعه فریدونکنار با اشاره به سرمایه‌گذاری هنگفت و تجمع رسانه‌ای دشمن علیه ارزش‌های ملی و مذهبی ایرانیان، گفت: بنابر آمارهای دریافت شده ۹۰ درصد رسانه‌های آمریکایی و صهیونیست در اختیار ۶ شرکتی است که صاحبان آن‌ها با هشتگ زدن‌ها و ایجاد جو رسانه‌ای توهین‌آمیز درحال سمپاشی علیه ارزش‌های دینی هستند.

    تقی‌پور تاکید کرد: مردم انقلابی و عاشق امام حسینی باید با راه‌اندازی دسته‌های عزا، حضور پررنگ در نماز جماعت‌ها، برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی و پهن کردن سفره اطعام در مقابل ایجاد توهم حمایت گسترده مردمی دشمن بایستیم.

    وی با اشاره به لزوم حضور با شکوه در پیاده روی عظیم اربعین خاطر نشان کرد: به لطف الهی با حضور میلیونی در اربعین تمام پایه‌های استکبار و تبلیغات بی‌شمار رسانه‌های غربی را خنثی می‌کنیم.

    امام جمعه فریدونکنار با محکومیت اهانت به قرآن، خاطرنشان کرد: ما قرآن به دست و با اقتدا به حسین علیه السلام در مسیر امام زمان(عج) می‌مانیم و اگر لازم باشد جان ناقابل خود را فدای قران خواهیم کرد.

    تقی پور با بیان اقدامات حیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در دفاع از این مرز و بوم گفت: دستگیری تیم تروریستی که قصد خرابکاری و انفجار در نقاط مختلف کشور از جمله مازندران را داشتند برگ زرینی در افتخارات سربازان گمنام است.

    احیاء شعائر حسینی نشانه تقوا است / مقاوم‌سازی پل کمربندی هرچه سریعتر انجام شود

    نیاز به پیگیری جدی در مدیریت قطعی برق کارخانه‌های شالیکوبی

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کارخانه‌های شالیکوبی در فصل برداشت برنج گفت: پیگیری جدی در زمینه مدیریت قطعی برق و کاهش زمان قطع برق کارخانه‌های شالیکوبی درخواستی است که از مدیرعامل شرکت برق استان و فرماندار شهرستان دارم، چرا که زمان قطعی برق کارخانه‌های شالیکوبی موجب خسارت هنگفتی به محصولات کشاورزی خواهد شد.

    احیاء شعائر حسینی نشانه تقوا است / مقاوم‌سازی پل کمربندی هرچه سریعتر انجام شود

    تاکید امام جمعه فریدونکنار بر لزوم مقاوم‌سازی پل کمربندی فریدونکنار

    امام جمعه فریدونکنار بر لزوم مقاوم‌سازی پل کمربندی فریدونکنار تاکید کرد و یادآورشد: از مدیرکل راه و شهرسازی و فرماندار شهرستان می‌خواهم که مقاوم‌سازی پل کمربندی هر چه سریعتر انجام شود تا در آستانه انتخابات دستاویز دشمنان و مایه آبروریزی نشود.

    تقی‌پورافزود: از مردم می‌خواهم در ماجرای ریزش پل به اخبار فنی توجه کنند و همچنین رسانه‌ها همکاری لازم را برای انتشار و انتقال اخبار صحیح به مردم داشته باشند.

    وی با بیان اینکه پس از مقاوم‌سازی اگر اتفاقی رخ دهد هیچ عذری پذیرفته نیست گفت: از دستگاه قضایی به ویژه رئیس کل دادگستری مازندران می‌خواهیم مقصران مشکلات امروز پل کمربندی فریدونکنار حتی اگر افرادی طی ۲۰ سال گذشته سهل‌انگاری یا ترک فعل کردند به مردم معرفی شوند و برخورد جدی با آن‌ها صورت گیرد چراکه این افراد مایه آبروریزی نظام اسلامی شدند./

    نویسنده: سید محمدعلی تقوی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *