×
×

پهلوان «عبدالله موحد» از مفاخر بین المللی ورزش است

  • کد نوشته: 10001
  • جمعه 22 اردیبهشت 1402
  • نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس از پهلوان عبدالله موحد به عنوان یکی از قهرمانان بزرگ و شناخته شده و از مفافخر بین المللی رشته کشتی یاد کرد.

    پهلوان «عبدالله موحد» از مفاخر بین المللی ورزش است
  • علی اصغر باقرزاده صبح پنجشنبه در حاشیه مسابقات بین المللی جام کشتی عبداله موحد در بابلسر در مورد برگزاری دومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان در شهر بابلسر گفت: این مسابقات به منظور حفظ یاد و خاطره افتخارآفرینی قهرمانان بزرگ کشتی ایران برگزار می‌شود و عبداله موحد به عنوان یکی از مفاخر کشتی ایران و جهان و به ویژه شهر بابلسر شناخته می‌شود.

    وی ادامه داد: همچنین این مسابقات گرامیداشت سرداران و شهدای استان مازندران و شهید آیت اله سلیمانی است و واژه پهلوانی، شجاعت و ایثار را به واقع این شهدای گرانقدر در عرصه عمل معنا کردند.

    باقر زاده گفت: با وجود اینکه میزبانی این جام در فرصت زمان کوتاهی به بابلسر داده شد، اما بلافاصله ستادهای اجرایی در شهرستان و استان شکل گرفت و توانستیم که میزبان کشتی گیران خوب ایرانی و خارجی باشیم.

    وی در مورد اهداف میزبانی این جام گفت: عبداله موحد یکی از مفاخر شهر بابلسر است که باید او را به نسل جدید بشناسانیم.

    باقرزاده ادامه داد: ما استعدادهای خوبی در شهرهای بابلسر، فریدون کنار و روستاهای اطراف داریم که در روز نخست همین مسابقات با کسب مدال‌های طلا و برنز نشان دادند که می‌توانند در سطح ملی و جهانی خود را مطرح کنند.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً امسال در برگزاری این جام کم و کاستی‌هایی بوده اما به دنبال این هستیم که هرسال میزبان این مسابقات باشیم و در سال‌های آتی با قوت و همت بیشتر و به کار گیری ظرفیت‌ها بر سطح کیفی و کمی آن بیافزاییم.

    وی گفت: به دنبال این هستیم که با توسعه کشتی در این منطقه استعدادهای بیشتری را شناسایی کنیم و قطعاً بار دیگر از این شهر قهرمانان بزرگی به کشتی جهان معرفی خواهند شد.

    باقرزاده در مورد اقداماات صورت گرفته برای کشتی این منطقه انجام شده گفت: سالن کشتی تخصصی بابلسر نیاز به تعمیرات و تجهیزات داشت که انجام شد و در شهرستان فریدون کنار سالن تخصصی کشتی را پس از ۱۷ سال افتتاح کردیم و تاکنون ۱۸ تخته تشک به روستاها به جهت تمرین کشتی گیران اهدا کرده‌ایم تا استعدادها شناسایی و تشویق شده و به کشتی روی بیاورند.

    وی افزود: حتماً برای رشد و پیشرفت کشتی کارهای بیشتری باید صورت بگیرد که به دنبال آن هستیم.

    این نماینده مجلس با اشاره به جایگاه فرهنگی کشتی در کشور گفت: مردم عزیز ایران کشتی را نه تنها از بعد قهرمانی بلکه از بعد پهلوانی دوست دارند و کشتی گیران ما باید الگوهای فرهنگی در کشور باشند و ما از کشتی به چند منظور حمایت بیشتری می‌کنیم.

    اخبار مشابه

    2 پاسخ به “پهلوان «عبدالله موحد» از مفاخر بین المللی ورزش است”

    1. […] عبدالله موحد زادهٔ ۲۹ اسفند ۱۳۱۸ در بابلسر کشتی‌گیر بازنشسته کشتی آزاد میان‌وزن اهل ایران است. وی با ۶ مدال طلای جهان و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سدهٔ بیستم قرار دارد. […]

    2. […] عبدالله موحد زادهٔ ۲۹ اسفند ۱۳۱۸ در بابلسر کشتی‌گیر بازنشسته کشتی آزاد میان‌وزن اهل ایران است. وی با ۶ مدال طلای جهان و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سدهٔ بیستم قرار دارد. […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *