×
×

کاهش هزینه درمان افراد نیازمند در برنامه هفتم

  • کد نوشته: 10235
  • چهارشنبه 21 تیر 1402
  • عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از تلاش مجلس برای اتخاذ تدابیری در برنامه هفتم توسعه به منظور ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، عدالت در پرداخت ها و کاهش جدی هزینه درمان افراد نیازمند خبر داد.
    کاهش هزینه درمان افراد نیازمند در برنامه هفتم
  • به گزارش پایگاه خبری دیار بصیر ، علی اصغر باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه ایرادات جدی به برنامه هفتم توسعه وارد است، گفت: برنامه در اغلب حوزه ها از جمله سلامت، آموزش و پرورش، کارگران و ایثارگران دارای ایرادات فراوانی است که باید رفع شوند البته در حال حاضر موضوع بازنشستگی برای ما در اولویت است و به طور حتم تلاش خواهیم کرد که مبنای محاسبه حقوق بازنشستگان مانند گذشته بر اساس 2 سال آخر خدمت باشد و افزایش سن بازنشستگی هم حذف شود.

    وی افزود: عدالت در پرداخت ها و دسترسی عادلانه به خدمات حوزه سلامت برای ما امری مهم است و در تلاش برای اتخاذ تدابیری برای تحقق آنها هستیم.

    نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر مشکل اصلی حوزه بهداشت و درمان کمبود تجهیزات و دارو نیست بلکه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم است زیرا تا زمانی که پزشک نداشته باشیم هر اندازه که بیمارستان ها را تجهیز کنیم مشکلات کاهش نخواهد یافت و باید به گونه ای اقدام کرد که ماندگاری پزشکان در مناطق محروم افزایش یابد و مردم برای درمان راهی کلانشهرها و پایتخت نشوند.

    باقرزاده یادآور شد: در مورد موضوعات مختلف حوزه سلامت در بحث دارو و بیمه ها هم ورودی جدی خواهیم داشت و نهایت اهتمام خود را به کار خواهیم برد تا افراد نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کمترین پرداختی ها را داشته باشند و حتی هزینه درمان آنها رایگان شود همچنین باید تلاش کرد که یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده و ده درصد منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها به وزارت بهداشت اختصاص یابد./

    منبع: خانه ملت

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *