×
×

۸ شهردار موفق شمال از نگاه رسانه‌ها

  • کد نوشته: 11742
  • دوشنبه 28 اسفند 1402
  • شهردار شهرهای رشت ، آستارا ، فومن و بندرکیاشهر از استان گیلان و شهردار شهرهای هچیرود ، نور ، تنکابن و سرخ رود از استان مازندران 8 شهردار موفق سال 1402 مدیریت شهری استانهای شمالی از نگاه چند رسانه بودند.
    ۸ شهردار موفق شمال از نگاه رسانه‌ها
  • جمعی از رسانه های استانهای شمالی با بررسی فعالیت های شهرداران شهرهای شمالی از نظر عمرانی ، فرهنگی ، ورزشی و ارتباط با شهروندان ۸ شهردار استانهای گیلان و مازندران را بعنوان شهرداران موفق سال ۱۴۰۲ انتخاب کردند.

     

    شهردار شهرهای رشت ، آستارا ، فومن و بندرکیاشهر از استان گیلان و شهردار شهرهای هچیرود ، نور ، تنکابن و سرخ رود از استان مازندران ۸ شهردار موفق سال ۱۴۰۲ مدیریت شهری استانهای شمالی از نگاه چند رسانه بودند.

     

    ۸ شهردار موفق شمال از نگاه رسانه‌ها

     

    ۴ شهردار برتر استان گیلان

     

     

     

    مهندس رحیم شوقی / شهردار رشت

     

    مهندس رحیم شوقی که حدود ۲ سالی است شهردار رشت می باشد در مدت حضورخود در این سمت توانست اقدامات عمرانی ، فرهنگی ، ورزشی و… مناسبی در سطح رشت اجرا نماید که مورد استقبال شهروندان قرار داشته است.

     

    شوقی که سابقه مدیرکلی دفتر فنی استانداری گیلان را نیز در کارنامه دارد از پشتوانه فنی ، عمرانی خوبی برخودار بود و با داشتن تیم مشاوره قوی در کنار خود توانست ضمن برگشت آرامش به شهر فعالیت های زیربنایی و توسعه ای را در این شهر زیبا انجام دهد.

     

    از آنجایی که شهر رشت یکی از کلان شهرهای ایران محسوب می شود اقدامات و فعالیت های رحیم شوقی در سال ۱۴۰۲ در شهر رشت بیشترین پروزه های عمرانی ، فعالیت های فرهنگی و اثدامات زیربنایی و توسعه ای را نسبت به دیگر کلان شهرها را دارد.

     

    از طرفی ارتباط خوب و مستمر شهروندان با مدیریت شهری در شهر رشت نیز نسبت به دوره های قبلی بهبود یافته و مشارکت شهروندان در فعالیت های شهرداری رشت چشمگیر بوده است.

     

     

     

    مهندس میثم الوان پور / شهردار آستارا

     

    مهندس میثم الوان پور بعنوان شهردار آستارا توانست اقدامات عمرانی ، گردشگری بسیاری را در شهر مرزی و گردشگری آستارا اجرایی نماید که شهروندان از وی بعنوان مرد سازندگی در آستارا نام ببرند.

     

    شهر آستارا بعنوان یک شهر بندری و گردشگری که بیشترین مسافر را در طول سال نسبت به دیگر شهرهای اطراف به خود می بیند و لذا خدمات شهری چند برابر نیز باید ارایه شود که خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ مهندس الوان پور در این شهر توانست دغدغه شهروندان در حوزه عمرانی و زیرساختی را رفع و چندین پروژه عمرانی در نقاط مختلف شهری را انجام دهد.

     

    ساماندهی سواحل و توسعه گردشگری دریایی و فراهم کردند زیر ساخت های گردشگری شهری در دوره مهندس الوان پور مخصوصا در سال ۱۴۰۲ مثال زدنی بود و ایشان توانست با مشارکت و همراهی شهروندان فعالیت های شهرداری آستارا را افزایش دهد.

     

    در مناطق مخلتف شهری آستارا فعالیت های عمرانی در سال ۱۴۰۲ انجام شده و از طرفی در حوزه ورزش نیز این شهرداری نشان داد که برنامه ریزی های خوبی دارد و تیم شهرداری آستارا در لیگ دسته یک به رقابت با دیگر تیم ها می پردازد که این اقدام انگیزه جوانان این شهر را نیز بالا می برد.

     

     

     

    مهندس کاظم قربانی / شهردار فومن

     

    مهندس کاظم قربانی شهردار فومن با سابقه فعالیت های عمرانی که در کارنامه داشت توانست از زمان حضور در شهرداری فومن فعالیت های عمرانی و زیر ساختی و توسعه شهر داری فومن را شتاب دهد.

     

    قربانی ارتباط خیلی خوبی با شهروندان دارد و این موضوع مهم موجب شده تا پیگیری فعالیت های شهری در سطح شهر نیز مطلوب تر انجام شود.

     

    شهر فومن که به واسطه حضور بیشمار گردشگران برای ماسوله و قلعه رودخان شاهد تردد بیشمار مسافران در ایام مختلف سال است لذا خدمات شهرداری را نیز چند برابر می کند که خوشبختانه مهندس قربانی توانست با برنامه ریزی درست رضایت شهروندان و مسافران را در ارایه خدمات شهرداری فومن راضی نگه دارد.

     

    شهرداری فومن در سال ۱۴۰۲ در حوزه های شهری ، فرهنگی و ورزشی فعالیت های چشمگیری داشت که می توان به موفقیت تیم فوتبال شهرداری فومن ، پیاده راه سازی و آسفالت معابر شهری فومن ، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در این شهر که با استقبال شهروندان روبرو بود اشاره کرد.

     

     

     

    مهندس مرتضی عاطفی / شهردار بندر کیاشهر

     

    مهندس مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر با اقدامات مختلف عمرانیس ، فرهنگی و گردشگری در این شهر توانست رضایت شهروندان را جلب و از او بعنوان شهردار جهادی نام برده می شود.

     

    بندر کیاشهر را می توان به دو بخش قبل و بعد عاطفی تقسیم و مقایسه کرد زیرا این شهر بعنوان یک شهر کوچک گردشگری نتوانسته بود به جایگاه خود دست یابد اما اکنون در زمان مدیریت شهری مهندس عاطفی توانست یکی از شهرهای مهم گردشگری گیلان محسوب شود.

     

    عاطفی در سال ۱۴۰۲ توانست با ارتباط مناسب در سطح استان و کشور برنامه های عمرانی و زیربنایی شهرداری بندر کیاشهر را نیز ارتقا دهد و توسعه گردشگری شهری در این شهر را استارت بزند.

     

    شهروندان کیاشهری حمایت قاطعی از این شهردار جوان دارند و فعالیت های این شهرداری در سال ۱۴۰۲ نسبت به شهرهای بزرگ اطراف آن نمونه و بارز بوده است.

     

     

     

     

     

    ۴ شهردار برتر استان مازندران

     

     

     

    مهندس جعفر ردایی / شهردار هچیرود

     

    مهندس جعفر ردایی ، شهردار هچیرود با تجربه ترین شهردار فعلی شمال کشور محسوب می شود که بیش از ۱۶ سال شهردار شهرهای مرزن آباد ، چالوس و اکنون هچیرود است و در این سالها بارها و بارها از او بعنوان شهردار نمونه استان و مدیر نمونه استان و شهرستان تقدیر شد و به گفته اکثر کارشناسان حوزه شهری او یک شهردار کاربلد و حرفه ای در امور شهری است.

     

    شهر هچیرود که یک شهر کوچک گردشگری در غرب مازندران محسوب می شود اما با قرار گرفتن در مسیر اصلی جریان غرب استان بیشترین تردد شهری مسافران را دارا می باشد و استقرار شهرکک نمک آبرود در انتهای شهر هچیرود موجب شده تا شاهد حضور چشمگیر مسافران در این شهر باشیم که به دنبال آن ارایه خدمات شهرداری هچیرود را نیز چند برابر می کند.

     

    مهندس جعفر ردایی توانست در این شهر در حوزه گردشگر و در بحث توسعه گردشگری دریایی که ساماندهی سواحل می باشد و ایجااد جاده سلامت در پای کوه و جنگل و همچنین توسعه عمرانی شهرداری فعالیت چشمگیری داشته باشد و از طرفی تنها شهرداری در شمال کشور است که بیشترین شهروندان را پای برنامه های فرهنگی و اجتماعی آورده که همواره از استقبال بی نظیر برخوردار بوده است.

     

    ارتباط خوب ردایی با شهروندان هچیرودی خارج از ارتباط شهردار با شهروندان است و او نشان داد هر کجا شهردار بوده شهروندان خط قرمز و بودند و در مرزن آباد و هچیرود نیز ارتباط خیلی خوبی با شهروندان داشت و این ارتباط خوب موجب شد تا مدیریت شهری بتواند برنامه ها را بهتر و مطلوب تر پیش ببرد و به جرات می تواند گفت هیچ شهرداری در شمال کشور به اندازه او در نزد شهروندان محبوبیت ندارد و تقریبا با همه آنها رفیق است تا اینکه بخواهد از نگاه مدیریت شهری برخورد کند.

     

    ردایی از زیرکی خاصی در مدیریت شهری برخوردار است و همه او را بعنوان فرزند شهرداری می شناسند زیرا در تمام ارکان شهرداری خدمت کرده و با اینکه هنوز جوان است اما ۱۶ سال شهردار بوده و خیلی از متخصصان و کارشناسان حوزه مدیریت شهری اعتقاد دارند مهندس ردایی برگ بنده هر شورایی برای مدیریت شهری است.

     

     

     

     

     

    مهندس مهدی توکلی / شهردار نور

     

    مهندس مهدی توکلی شهردار نور توانست در مدت حضور خود در شهرداری نور اقدامات خوب عمرانی ، گردشگری و توسعه شهری را انجام دهد و اکنون از شهر نور بعنوان مرکز گردشگری شهرهای میانی مازندران نام برده می شود.

     

    توکلی در حوزه ساحل و گردشگری دریایی که در شهرنور به فراموشی سپرده شده بودتوانست برنامه ریزی های خوبی داشته باشد و اقدامات او رضایتمندی شهروندان نوری را تاحدی به همراه داشت که او را بهترین شهردار تاریخ شهر نور می نامند.

     

    توکلی در بحث زیبا سازی شهر نور ، پیاده راه سازی و توسعه عمرانی اقدامات مختلفی را در سال ۱۴۰۲ انجام داد که شهر نور امروز چهره زیبا به خود گرفته است.

     

    ارتباط با شهروندان و حضور مستمر در شهر یکی دیگر از بارز ترین خصوصیات مهندس توکلی شهردار نور بوده که قهرمان کشتی جهان نیز می باشد و سابقه حضور در شورای اسلامی شهر نوشهر را داشته و مدتی نیز شهردار شهر نوشهر نیز بوده است.

     

     

     

     

     

    مهندس محمد ابراهیم لاریجانی / شهردار تنکابن

     

    مهندس محمد ابراهیم لاریجانی ، شهردار تنکابن که روزهای اول حضور او در شهرداری تنکابن همه او را شهردار چند ماهه می دانستند اما امروز شهردار محبوب شهروندان تنکابنی است و طرفداران اصلی او شهروندان این شهر هستند.

     

    وی توانست در زمان مدت حضور خود در شهر تنکابن با برنامه ریزی دقیق و اصولی همراه با پشتوانه علمی فعالیت های مختلف عمرانی و توسعه شهری و گردشگری را در شهر تنکابن اجرایی نماید.

     

    با اقدامات خوب وی در شهر تنکاین در سال ۱۴۰۲ توانست جشنواره مناطق تنکابن را نیز راه اندازی که مورد استقبال شهروندان این شهر قرار گرفت و امروز سیمای شهر تنکابن کلا تغییر کرده و از تنکابن به عنوان شهر برند زیبایی های غرب مازندران نام برده می شود.

     

    مهندس محمد ابراهیم لاریجانی با افزایش برنامه ها و پروژه های عمرانی و زیرساختی شهر تنکابن توانست محبوب ترین شهردار ادوار تنکابن را به خود اختصاص دهد.

     

     

     

     

     

    مهندس محسن کبود فیروزجایی / شهردار سرخ رود

     

    مهندس محسن کبود فیروزجایی ، شهردار سرخ رود یکی از شهرداران با تجربه استان مازندران است که توانست با اقدامات خوب عمرانی در سطح شهر ، شهر سرخ رود را بعنوان یکی از شهرهای برند مرکز مازندران تبدیل کند.

     

    مهندس کبود فیروزجایی از زمان حضور خود در شهرداری سرخ رود توانستدر حوزه گردشگری شهری و توسعه زیر ساخت های عمرانی در این شهر فعالیت های چشمگیری را انجام دهد و در حوزه ساحل نیز برنامه ریزی های مناسبی داشته باشد.

     

    فعالیت های مختلف شهرداری سرخ رود نسبت به شهرهای اطراف خود چشمگیر تر بوده و امروز شهر سرخ رود به عنوان شهر کوچک گردشگری در مرکز مازندران خوش می درخشد.

     

    شهروندان سرخ رودی از فعالیت های این شهردار رضایت کامل دارند و همواره با ضحرو در شهرداری و شورای اسلامی شهر حمایت های خود از مدیریت شهری این دوره اعلام داشته و این رضایتمندی موجب شده تا شاهد افزایش مشارکت شهروندان در برنامه های شهری سرخ رود باشم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *