×
×

درناهای بلژیکی در راه مازندران

  • کد نوشته: 9951
  • شنبه 16 اردیبهشت 1402
  • مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران از موافقت مرکز بلژیکی با اهدای دو درنا به اداره‌کل محیط‌زیست مازندران در سال آینده خبر داد و گفت: همکاران بلژیکی طی مکاتبات انجام‌شده اعلام کردند که الزامی برای جابه‌جایی درنا وجود ندارد.

    درناهای بلژیکی در راه مازندران
  • عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران درباره اعطای دو درنا ازسوی بلژیک به مازندران، اظهار کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده به مرکز تکثیر درنا و باتوجه به عملکرد خوب و رضایت از عملکرد سال گذشته که داشتیم مقرر شد دو درنای دیگر هم به مازندران اهدا شود.
    وی افزود: اینکه این مهم انجام می‌شود و یا سازمان تمایل دارد این فرآیند طی شود صحبت و تصمیم‌گیری نشده است.
    مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران از موافقت مرکز بلژیکی با اهدای دو درنا به اداره‌کل محیط‌زیست مازندران در سال آینده خبر داد و گفت: این مرکز قول اهدای دو پرنده در سال آینده را داده که در کنار رویا درمجموع ۳ درنای بلژیکی در سال آینده خواهیم داشت.
    کاویان با اشاره به شرایط خوب درنای رویا در فریدونکنار، بیان کرد: نگهداری رویا در قالب پروتکل‌های تخصصی در سازه‌ای در عرصه اوجاکله فریدونکنار انجام می‌شود‌.

    درنای سیبری
    وی در پاسخ به سؤال مبنی بر نگرانی از گرمای تابستان برای نگهداری درنای بلژیکی در آستانه گرمای تابستان، اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده و همکاران بلژیکی طی مکاتبات انجام‌شده اعلام کردند که الزامی برای جابه‌جایی درنا نیست؛ نمونه مشابه این درنا در امارات بوده است.
    مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران یادآور شد: البته در فریدونکنار هم امکان نگهداری درنای بلژیکی در فضای بزرگ‌‌تر و کنترل‌شده را داریم، اما اگر احتمال مشکلی باتوجه به گرما و رطوبت وجود داشته‌باشد انتقال این پرنده به مکانی دیگر انجام می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *