×
×

تاریخی ترین رویداد فرهنگی فریدونکنار برگزار شد؛
آغاز عصر انقلاب فرهنگی در فریدونکنار

  • کد نوشته: 11380
  • سه‌شنبه 30 آبان 1402
  • برگزاری اولین کنسرت موسیقی تاریخ فریدونکنار با عنوان "ارکستر ملی روناک"، بعنوان پیش‌قدم در عرصه هنر موسیقی و آغازگر عصر انقلاب فرهنگی در فریدونکنار نام خواهد گرفت.
    آغاز عصر انقلاب فرهنگی در فریدونکنار
  • با هدف ترویج فرهنگ موسیقی و ارائه فرصت برای شنیدن اجراهای زنده، اولین کنسرت موسیقی تاریخ فریدونکنار با عنوان “ارکستر ملی روناک” در سالن ورزشی شهداء فریدونکنار با استقبال خیره کننده آحاد مردم برگزار شد.

    ارکستر ملی فریدونکنار بزرگترین اقدام فرهنگی و هنری در تاریخ فریدونکنار شد، جایی که رهبری این گروه 60 نفره بومی را سید محمد محمدی فرزند فریدونکنار به عهده داشت و استاد علی امیرقاسمی خواننده این ارکستر بود.

    گروه ارکستر ملی روناک با حضور بیش از 60 جوان که غالب آن‌ها را فرزندان خطه مبارک فریدونکنار تشکیل داده‌اند، بیانگر استعداد بی حد و حصر جوانان این شهر است که با تمام محدودیت‌ها و عملکرد ضعیف نهادهای فرهنگی توانسته‌اند زبانزد عام و خاص قرار بگیرند.

    بی شک این کنسرت موفقیت خود را به مردم فریدونکنار بدهکار است که با تلاش و پشتکار، توانسته‌اند با اتحاد و همدلی این اقدام تاریخی را در کارنامه فرهنگی شهرستان رقم بزنند.

    آغاز عصر انقلاب فرهنگی در فریدونکنار

    فریدونکناری‌ها با همکاری و همراهی ارکستر ملی روناک، توانسته‌اند به نمادی از تحول و تغییر در جامعه‌ی محلی تبدیل شوند و بی شک این اقدام نشان دهنده‌ی قدرت و پتانسیل جامعه‌ی محلی است که با تلاش و همکاری، می‌تواند به تحول و تغییر بسیاری در جامعه‌ی خود برسد.

    سالها در این شهرستان، برگزاری کنسرت موسیقی بعنوان یکی از شهرستان‌های مذهبی مازندران به عنوان یک اقدام غیر مجاز و نامناسب در نظر گرفته می‌شد، اما با برگزاری این کنسرت و استقبال بی نظیر مردم، این تصورات منفی را برای همیشه پایمال کرد.

    برگزاری کنسرت موسیقی و حضور آحاد جامعه از هر قشر و تفکری نشان دهنده آن است، مردم این شهر تلاش کردند تا جامعه‌ی خود را به سمت فرهنگی جدید و بازتاب‌دهنده‌ی زندگی مدرن سوق دهند.

    آغاز عصر انقلاب فرهنگی در فریدونکنار

    با توجه به اینکه این اقدام فرهنگی، بسیار پویا و قدرتمند است ، باید در نظر داشته باشیم که می‌تواند تأثیرات بسیاری بر جامعه‌ی محلی داشته باشد و به همین دلیل، باید با دقت و تأنی برای برگزاری این اقدام فرهنگی آماده شد.

    بی شک ارکستر ملی روناک بعنوان پیش‌قدم در عرصه هنر موسیقی در این شهرستان، مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی سید محمد محمدی رهبری این گروه و پیگیری چندین ساله وی برای اجرای این حرکت رو به جلو است.

    این اقدام رو به جلو را می‌توان آغاز عصر انقلاب فرهنگی در فریدونکنار دانست و امیدواریم با رویکرد تسهیل‌گری دولت سیزدهم در زمینه فرهنگ و هنر شاهد برگزاری چنین محفل‌های مردم محوری در تمام شهرها استان مازندران باشیم.

    نویسنده: سید محمدعلی تقوی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *